Strona główna Członkowie Klubu Kontakt Zaloguj
     
 

Hyde Park - Jak poznać rocznik wina

23.09.2012 19:43

Mam małe pytanko. Nie mam dużego doświadczenia jeśli chodzi o rozpoznawanie wina a chciałbym dowiedzieć się jaka jest możliwość poznania rocznika wina jeśli nie ma o tym informacji na butelce czy etykiecie. Czy etykiety wina zmieniają się co rok? Czy może mogą pozostać identyczne jak w latach wcześniejszych?

23.09.2012 19:57
Jeśli ani na etykiecie, ani na butelce nie ma takiej informacji... ani nawet na korku, pozostają dwie opcje - skontaktować się z producentem z zapytaniem, kiedy takie wino butelkował lub po prostu je wypić. Sprawa robi się trudniejsza, gdy chodzi o tzw. wina masowe, gdzie produkuje się ich miliony butelek i dojście, który to jest rocznik graniczy z cudem i kłóci się z filozofią producenta (produkujemy dużo prostych win i rocznik nie jest ważny). A co to za wino?

Etykiety nie zawsze zmieniają się co rok, w masie win zmienia się tylko rocznik, a etykieta pozostaje ta sama. Najbardziej znanym wyjątkiem zmiany etykiety jest Chateau Margaux - tam label zmienia się co roku, gdyż projektuje go inny artysta.

23.09.2012 20:16
obrazek
Chodzi mi o moje ulubione Cotnari Feteasca Alba. Dwa dni temu kupiłem rocznik 2005 i jest nieco ciemniejszy niż ten który mi tak smakował. Mam jeszcze jedną butelkę tego wina w domu ale akurat na nim nie ma podanego rocznika. Publikuję zdjęcie tylnej etykiety z opisem.

23.09.2012 21:15
Przychodzi mi na myśl jedna możliwość - butelka wina została napełniona mniejszą ilością wina, wobec czego szybciej dojrzała i nabrała bardziej bursztynowego koloru.

23.09.2012 21:32
Zapominamy jeszcze o opcji, że producent np.miesza kilka roczników ... lub że wino rozlał po drodze Pan Zdzich. Troche dziwne, że masz wino rocznikowe i niby takie samo bez ... rzadkie błędy na etykietach win, które "miały" wina rocznikowe. Na pewno to jest to samo ? Nie ma małym druczkiem jakieś dodatkowej informacji ... ?

23.09.2012 22:20