Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej Zgadzam się

Analiza rynku chińskiego

2013/12/17


 

Wraz ze wzrostem produkcji win w Chinach i zwiększa się również ryzyko coraz trudniejszych warunków klimatycznych. Według Li Dimei, zastępcy sekretarza generalnego China Wine Association, spowoduje to natężenie sprzedaży win luzem. Przyznał, iż Chiny mogą stać się liderem w kwestii ilości produkowanego wina, jednak nie ukrywał, iż panują tam bardzo trudne warunki do uprawy winorośli. Winiarze często narzekają na suche, gorące lato oraz mroźne zimy.


Wszechobecna wilgoć, która atakuje wczesną jesienią również stanowi wyzwanie dla producentów. Połączenie ciepła i wilgoci zmusza wielu do spryskiwania winogron fungicydami. Jednak wniosek o użycie tego środka musi wpłynąć nie mniej niż trzydzieści dni przed faktycznym jego zastosowaniem w winnicy. Winnice położone na suchych terenach mogą mieć problem z nawadnianiem. Okopywanie winorośli w zimie jest drogie, więc nie wszyscy winiarze się na to decydują. Koszt utrzymania winnicy w Chinach i jego jakość nie będą nigdy takie jak w Bordeaux, jednak utrzymanie wynosi dużo więcej niż w Chile czy Argentynie.

 

Choć w centrum zainteresowania mediów nadal pozostaje region Ningxia, to jednak największym obszarem winiarskim w Chinach jest Xinjiang. Ponieważ wiele win z tego obszaru sprzedawanych jest w dużych ilościach i często luzem, rzadko zobaczymy oznaczenie GI na etykietach. Zdementowano także plotki, iż w Chinach pije się wyłącznie słodkie wina. Choć faktycznie degustacje z udziałem na przykład Sauternes cieszą się zainteresowaniem to jednak bardzo rzadko konsumenci decydują się potem na jego zakup.




żródło i foto: Drinks Business


Komentarze

Zaloguj się aby skomentować ten tekst


Zaloguj się do serwisu aby obserwować aktywność innych użytkowników i odbierać od nich wiadomości.