Nazywam się Tomasz, mam czterdzieści siedem lat i od dwudziestu dwóch lat pracuję jako nauczyciel historii w liceum w Radomiu. To brzmi jak zawód z powołania, ale prawda jest taka, że większość moich uczniów nie odróżnia Konstytucji 3 maja od bitwy pod Grunwaldem, a ja przez te wszystkie lata nauczyłem się jednego: jeśli chcesz przetrwać w szkole, musisz przestać się przejmować. Mam żonę, dwoje dzieci na studiach, kredyt na mieszkanie, którego nie spłacę do emerytury, i małego fiata, który ma więcej lat niż moja córka. Życie, o którym mówi się, że jest dobre, bo stabilne, a ja od jakiegoś czasu czuję, że to słowo jest tylko ładniejszą nazwą dla czegoś, co mnie powoli dusi. Człowiek w moim wieku nie powinien narzekać, bo mam przecież wszystko, czego potrzebuję, i tak sobie to powtarzam każdego ranka, kiedy patrzę w lustro i widzę faceta, który wygląda na starszego, niż się czuje.
Wszystko zaczęło się w czwartek, w drugim tygodniu ferii zimowych, kiedy żona pojechała do siostry do Rzeszowa, dzieci miały swoje plany, a ja zostałem sam w mieszkaniu z listą rzeczy, które miałem zrobić, i z absolutną pewnością, że nie zrobię żadnej z nich. Sprawdziłem dziennik, wystawiłem oceny, wypiłem kawę, zjadłem kanapkę i usiadłem przed komputerem, żeby poczytać o czymś, co nie miało nic wspólnego z pracą. Przeglądałem wiadomości, przewijałem portale, aż w końcu natrafiłem na coś, co nazywało się
epicstar pl i zatrzymałem się przy tym na dłużej, bo nie wyglądało to jak te wszystkie krzykliwe reklamy, które wyskakują człowiekowi w najmniej odpowiednim momencie. Wyglądało spokojnie. Prawie jak strona banku. I chyba właśnie ta spokojna powierzchowność mnie skusiła, bo byłem znudzony, samotny i miałem w kieszeni kartę, której i tak nie mogłem użyć w żaden sensowny sposób. Pomyślałem, że zobaczę, jak to działa, i zamknę po pięciu minutach. Nie zamknąłem.