Jestem z wykształcenia matematykiem i z zawodu analitykiem danych, więc całe moje życie zawodowe i prywatne kręci się wokół liczb, statystyk i prawdopodobieństw. Lubię mieć wszystko poukładane w tabele, wykresy i czytelne zestawienia, które pozwalają mi przewidywać wyniki z niemal chirurgiczną precyzją. Moja żona, która jest artystką, zawsze mówi, że w mojej duszy jest za mało miejsca na magię, że wszystko analizuję do bólu, pozbawiając tym samym życie tajemniczości, która czyni je fascynującym. I wiecie co? Może miała rację, bo przez długi czas byłem święcie przekonany, że wszystko można wyliczyć, a los to tylko zbiór zmiennych, które można odpowiednio oszacować. Ale pewnego wieczoru, przeglądając różne promocje w poszukiwaniu czegoś, co mogłoby umilić mi nudny weekend, natknąłem się na coś, co całkowicie zburzyło moje wyobrażenie o tym, czym jest przypadek, i otworzyło drzwi do zupełnie nowej perspektywy, której nie byłem w stanie przewidzieć nawet w moich najbardziej śmiałych kalkulacjach.
Był to zwykły piątkowy wieczór, właściwie niczym nie różniący się od innych, gdy po całym tygodniu wytężonej pracy miałem ochotę po prostu odetchnąć i zrobić coś, co nie wymaga ode mnie wysiłku intelektualnego. Siedziałem przed komputerem, sącząc powoli whisky z lodem, kiedy na jednym z portali z recenzjami natknąłem się na informację o atrakcyjnej ofercie dla nowych graczy. Zaintrygowało mnie to, bo jako analityk zawsze lubię testować nowe systemy i sprawdzać, czy to, co obiecuje marketing, pokrywa się z rzeczywistością. Zanim się dobrze zastanowiłem, otworzyłem stronę, która od razu przykuła moją uwagę swoją przejrzystością i nowoczesnym designem – było widać, że twórcy tej platformy wiedzą, jak ważne jest pierwsze wrażenie. Po krótkiej rejestracji, która przebiegła bez żadnych problemów, natknąłem się na coś, co nazywało się