Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej Zgadzam się

Chiński magnes

2014/06/03


Sektor win i alkoholi mocnych coraz większą uwagę zwraca na Chiny, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Znaczenie rynku chińskiego rośnie, bo kraj ten staje się coraz większym, a może nawet największym konsumentem wina czerwonego na świecie. Hong Kong staje się z kolei bramą do wejścia na rynki azjatyckie - to wnioski z tegorocznych targów win i alkoholi mocnych Vinexpo Asia-Pacific 2014 w Hong Kongu.

Również chińscy producenci win stają się coraz bardziej znani na świecie jak np. Yantai Changyu Pioneer Wine czy Dynasty Fine Wines.

- Wino, a szczególnie wino czerwone jest obecnie głównym wyborem spośród napojów alkoholowych dla młodego pokolenia Chińczyków. Jednak budowanie znaczenia marki jest bardzo istotne na tak konkurencyjnym rynku, dlatego trzeba nawiązać bezpośrednie relacje z konsumentami i przekazać im wiedzę na temat win - mówili paneliści podczas targów.

- Hong Kong jest bezsprzecznie bramą do rynku Chin i całej Azji dla branży alkoholowej. Ten rynek jest teraz daleko bardziej wyrafinowany i obyty niż kiedykolwiek wcześniej i to widać po tegorocznych targach i panującej tu atmosferze - mówił prezes Vinexpo Guillaume Deglise.

- Hong Kong jest istotnym trybikiem w kołach handlu i dystrybucji wina na rynki całej Azji i Pacyfiku - podkreślał.

Region Azji i Pacyfiku odpowiada za niemal dwie trzecie światowego spożycia alkoholi mocnych.

Przewodniczący Vinexpo Xavier de Eizaguirre podkreślał zaś podczas konferencji zamykającej wydarzenie, że na tegorocznym Vinexpo wzrosła liczba kupców z Chin, a najsilniej zwiększyła się reprezentacja krajów Azji Południowo-Wschodniej: Malezji, Indonezji, Tajlandii i Wietnamu.

Trzydniowe targi Vinexpo Asia-Pacific 2014 w Hong Kongu zgromadziły 1.300 wystawców z branży winiarskiej i alkoholi mocnych z 34 krajów.

Z danych opublikowanych wcześniej w maju przez Międzynarodową Organizację ds. Winorośli i Wina (OIV) wynika, że w 2013 roku spadło spożycie wina na świecie, a Stany Zjednoczone po raz pierwszy wyprzedziły pod tym względem Francję.

OIV podała, że w sumie na świecie w 2013 r. wypito 238,7 mln hektolitrów wina, czyli 2,5 mln hl mniej (1 proc.) niż w 2012 r., przy czym połowę z tego przypada na Stany Zjednoczone (29 mln hl), Francję (28 mln hl) oraz Niemcy, Włochy i Chiny.

Według OIV w Chinach spożycie wina spadło o 3,8 proc. w 2013 r. Natomiast produkcja chińskiego wina spadła w 2012 r. na skutek zagrożeń klimatycznych, ale w 2013 r. nastąpił głównie spadek importu wina z zagranicy o 5 proc., co oznacza, że Chińczycy mieli spore zapasy tego produktu. Chiny są piątym pod względem wielkości importerem wina na świecie. 

 

Źródło: Portalspozywczy.pl


Komentarze

Zaloguj się aby skomentować ten tekst


Zaloguj się do serwisu aby obserwować aktywność innych użytkowników i odbierać od nich wiadomości.